Etli Kuru Bamya

Author: cnyt // Category:
MALZEMELER(6 kişilik)
500 gr. kuşbaşı et
200 gr. kuru bamya
Yarım limonun suyu
2 yemek kaşığı margarin
4 su bardağı sıcak su
3 adet soğan
2 adet domates
1 limon, tuz



HAZIRLANIŞI
Yazın en çok sevilen sebzelerinden biri olan bamyayı, herkes kışın yemek için bir şekilde saklıyor. Kimisi ayıklayıp buzlukta poşetlerde saklar ki ben de öyle yapanlardanım; kimisi de ipe dizerek kurutur. Buzlukta benim daha kolayıma gidiyor, üstelik ben soğanını ve domatesini kavurup bamyayı da şöyle bir karıştırıp limonla soslayıp poşette saklıyorum. Pişireceğim zaman sadece biraz salça ile haşladığım eti kavurup, poşeti içine atarak yemeği hazırlamış oluyorum. Kurutulmuş bamyayı şimdi yazayım; onu da kurutanlar bu şekilde pişirsin. Gördüğünüz gibi iki şekilde bamya tarifi yazıyorum, artık bu akşam bamya pişirirsiniz herhalde. Kurutulmuş bamyaları ipten çıkarıp yıkayalım. Soğan ve domateslerin kabuklarını temizleyip küp küp doğrayalım. Bamyaları, süzgece alıp üzerlerine soğuk su dökelim. Margarini tencerede eritelim. Eti ve soğanı ekleyip kavuralım. Domatesleri ilave edip 1-2 dakika daha kavuralım. Üzerine 4 su bardağı sıcak su, tuz ve yarım limon suyu ilave edip etler yumuşayıncaya kadar pişirelim. Bamyaları ekleyip etler ve bamyalar yumuşayıncaya kadar orta ateşte pişirelim. Sıcak olarak servis yapalım. Afiyet olsun.




Alıntıdır.

0 Responses to "Etli Kuru Bamya "

Yorum Gönder